כתבה למגזין יופי

כתבה למגזין יופי

תספורת משפרת את בריאותנו – הכיצד?

לביקור במספרה ולתספורת עצמה יש השפעה ישירה על המוח ועל הדרך בה הוא מפעיל את מערכות הגוף שלנו. כשהוא מקבל מסרים מרגיעים הוא מפעיל אותנו רגוע ובריא יותר.

המוח  הוא הדיסק הקשיח במחשב שלנו, הוא המנהל הבלעדי של כל מערכות הגוף. בכל רגע נתון הוא מפעיל כל איבר וכל רקמה בגוף. כשהוא חש מאוים, כמו למשל כאשר אנו במרוץ המטורף של החיים , בדאגות, במטלות היומיומיות, הוא מפעיל את הגוף כמו במלחמה: הלב עובד בלחץ, הנשימה נסגרת, מערכת העיכול מגיבה בצרבת או עצירות, השרירים בצוואר דרוכים וכו'.

וכשהוא רגוע, נח, הוא קשוב לצורכי הגוף ופועל במדויק מול איבריו השונים.

מתח לאורך זמן ישבש תפקודים עד כדי מחלות.

ככל שניתן למוח שלנו יותר הזדמנויות לצאת מהלחץ מסתבר שנהיה בריאים יותר. הביקור השבועי או החודשי אצל הספר עושה לנו את זה.  הכיצד?

  1. עצם היציאה ממרוץ החיים, מהמטלות והדאגות אל המספרה, מכניס את המוח ל-safe mode לשקט ניהולי. במצב זה הוא מחלק הוראות רגועות לגוף.
  2. הספר כמטפל אלטרנטיבי – כל ספר הוא גם "פסיכולוג" והילר. בפניו אנו שוטחים את צרותנו, דאגותינו וההתלבטויות שלנו. מחקרים אינספור נכתבו על השפעת שיחות מעין אלו על הבריאות הפיזית והנפשית כאחד.
  3. במספרה אנו מטפחים את הדימוי העצמי שלנו. טיפוח היופי הוא תרפיה בפני עצמה. שאשר אנו מרוצים מעצמנו, מאיך שאנו נראים – גם המוח "מרוצה" ומבחינה פיזיולוגית מרגיע את פעולת הלב, העיכול, השרירים המתוחים, הדיכאון והחרדות.

לסיכום, ברפואה ובמדע יש כיום תמימות דעים על כך שהורדת לחצי החיים משפיעה ישירות על הבריאות הפיזית והנפשית. כל פעולה שתאפשר למוח לחוות עולם רגוע ונעים תשפיע מיידית על כך.

המספרה היא בחירה נפלאה, כטיפול. המספרה היא בחירה בבריאות.

(נכתב ע"י ד"ר עודד מץ עבור מגזין יופי)

By | 2016-04-20T09:14:05+00:00 אפריל 20th, 2016|ד"ר מץ בעיתונות|0 Comments